Selasa, 10 Mei 2011

Exam....oOo.....exam!!!!!

Peperiksaan Khas Untuk Memasuki Skim Perkhidmatan Penolong Pegawai Tadbir N27 (KPSL)
Perghhhhh!!!exam ne da kali ke-3 aku amik.....1st amik tahun 2009, ade 3 paper yg kene amik. Bah.A:Perintah Am, Arahan Perbendaharaan & Tatacara Pengurusan Stor Kerajaan.Bah.B:Panduan Pengurusan Pejabat, Arahan Keselamatan dan Pekeliling Kemajuan Perkhidmatan Awam. Bah.C:Undang-undang Umum. dan buat pertama kali amik exam ne aku LULUS utk paper Bah.B (hehehehe...!!!!suke lor.....)
Then 2nd time repeat smula tahun 2010 tp juz amik 2 paper jek, Bah.A & C jek coz papaer tu jek yg x lulus2 lg...:( tp hampa......da result KANDAS....time tu pon aku x brape nk baca buku2 tu sbb ntah nape yg malas...last minit belek, tu pon belek time nk jawab exam tu. for uoals info, exam ne leh bawa msuk buku tp buku2 yg bkaitan ar....nota2 buatan sndri xbley haaaa........pengawas peperiksaan amik nnt!!!hehe....
TETAPI utk tahun 2011, aku repeat lg.amik lg 2 paper yg same & aku struggle gile baca buku Perintah Am, Tatacara Pengurusan Stor n buku Undang-undang Umum. perghhh!!!rjin gile aku rsa....tgk tv pon bukak buku!!(leh msuk ke ilmu camto????hahaha....) tp aku ade habit, klo aku mbaca msti nk dgr lagu....ntah nape??mgkin aku terase cergas otak aku bfungsi camto kot...klo senyap sunyi sepi tu, alamat nye aku study dgn bantal bucuk aku ar!!!kuikuikui...........:p

Tarikh         : 10 Mei 2011
Masa           : 9.30am - 12.30pm
Tempat       : Dewan Besar Institut Perguruan Islam Selangor, Sg.Merab, Bdr Baru Bangi
Peperiksaan : Peperiksaan Khas Untuk Memasuki Skim Perkhidmatan Pen.Peg.Tadbir N27
Perkara       : Kod 3001A-Perintah Am, Arahan Perbendaharaan & Tatacara Pengurusan Stor

exam yg aku amik td....ALHAMDULILLAH, sume bjalan lancar. dgn lancar jgk ar pen aku menari ats kertas jawapan tulis jwpn. berkat baca buku, bru la afdal kn. jwb exam pon relax jeks wlpon ade gak last minute tukar soklan laen...(punca nye aku nk jwb soklan tu tp x jmpe jwpn dlm buku. Ape lg aku goreng ar soklan laen tp Allah SWT bg petunjuk, dpt da jwpn tu trus aku tukar jwb soklan yg nk jwb td!!!....hahahaaa...gile betik tol!)
papepon ALHAMDULILLAH sgt2 sbb dpt jwb exam td dgn tenang & harapan nk LULUS tu mmg ade. harap bbaloi kot & dpt habuan yg bbaloi nnt.....:)

jadi ade lg 1 paper yg lom jwb lg.
Tarikh         : 12 Mei 2011
Masa           : 9.30am - 11.30pm
Tempat       : Dewan Besar Institut Perguruan Islam Selangor, Sg.Merab, Bdr Baru Bangi
Peperiksaan : Peperiksaan Khas Untuk Memasuki Skim Perkhidmatan Pen.Peg.Tadbir N27
Perkara       : Kod 3001C-Undang-Undang Umum
killer paper bg aku!!!stress gile dgn paper neh..kdg2 soklan pon lom tntu aku paham ape yg nak..lom lg buku dia, klo korg baca buku Undang-undang ne pon msti korg geram sbb penyusunan ayat (amboii....mcm sasterawan negara nye ayat!!!ha3..) mcm sastera gile....bt la ayt2 yg senang & mudah nk paham...papepon a very GUD LUCK for myself & TQ kt kwn2 yg bg wish GUD LUCK kt aku....berkat doa korg, bt aku tenang jwb exam ne....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan